Jobrapport van Brecht als account manager

  • Een reclamecampagne bedenken en uitwerken. In zo’n taken kan ik mijn creativiteit kwijt.
  • Tijdens de uitwerking moet je rekening houden met de verwachtingen van de klant, het budget, de doelgroep… Het is een uitdaging om met al deze aspecten rekening te houden.
  • Als account manager moet je veel contacten onderhouden, een netwerk uitbouwen eigenlijk. De klanten zorgen voor een leuke, sociale afwisseling in de job.
  • Dankzij de inkomsten van de advertenties, kan een krant renderen. Dankzij de account managers van deze wereld eigenlijk.
  • Cijfers zijn hét allerbelangrijkste! De manier waarop de cijfers behaald zijn, komt vaak op de tweede plaats.
  • Er is een enorme prestatiedruk want je moet advertenties verkopen.
  • Je moet ook jezelf durven verkopen, enthousiast en positief overkomen. Iedereen is altijd opgewekt en altijd vriendelijk. Dat voelde bij mij soms nogal wat fake aan.
  • Netwerken is heel belangrijk, dus vaak moet je naar lunchmeetings, recepties,.. jezelf voorstellen aan de reclamewereld. Ik voelde me niet zo thuis in dat wereldje.

– Brecht –